Hoe je van december ‘the most wonderful time’ maakt. En niet de duurste.
1 december 20202021: Een nieuwe ronde en nieuwe financiële kansen
4 januari 2021Nieuwsbrief Zorgkode voor cliënten
Beste cliënt,
Wat een jaar hebben we achter de rug, niemand had kunnen vermoeden dat ons hele leven in de war zou worden geschopt door een virus. We hopen met elkaar dat we in 2021 weer terug kunnen naar een “normaler” leven. In deze nieuwsbrief willen we even een aantal zaken bij jullie onder de aandacht brengen.
- Tarieven bewind 2021
- Wijziging telefonisch spreekuur
- Gebruik voicemail
- Gebruik DigiD
- Geldaanvragen per mail en telefonisch, algemeen en feestdagen
- Reactietermijn op vragen per email of telefoon
- Personele bezetting
- Feestdagen
- Back-up bij uitval bewindvoerder (Colette)
Tarieven 2021
Intake: € 676,39 (Tweepersoonsbewind 810,70)
Maandtarief: € 119,69 (Tweepersoonsbewind € 143,58)
Maandtarief Problematische schulden: € 154,88 (Tweepersoonsbewind € 185,73)
Uitstaptarief: € 254,10 (Tweepersoonsbewind € 304,92)
Woningontruiming, verkoop of verhuizing: € 422,29
PGB-beheer: € 632,83
Uurloon extra werkzaamheden: € 84,46
Wijziging telefonische spreekuur
Met ingang van maandag 4 januari 2021 kun je ons op werkdagen van 10.00 uur tot 12.00 uur bereiken op telefoonnummer 0344-603305, wij hopen jullie met deze wijziging nog beter van dienst te kunnen zijn.
Gebruik voicemail
Wanneer iets echt niet kan wachten tot de volgende dag dan kun je onze voicemail inspreken, alleen in je bericht vermelden dat het spoed is vinden wij niet voldoende. Je moet aangeven waar het over gaat zodat wij kunnen beoordelen of er inderdaad sprake is van een dringende kwestie. In dat geval zullen we contact met je opnemen. Wanneer je geen reactie ontvangt kun je ons de volgende dag tijdens het spreekuur bellen of ons alvast mailen.
Gebruik DigiD
Vanaf 1 januari 2021 zullen wij geen gebruik meer maken van je DigiD, mocht het nodig zijn dan kunnen we je wel telefonisch begeleiden hierbij of als het noodzaak is dat er ingelogd wordt via DigiD en er echt geen andere mogelijkheid is dan kan er een afspraak bij ons op kantoor gemaakt worden om samen met je in te loggen. Wanneer je begeleiding hebt kun je eerst vragen of zij je hierbij kunnen helpen.
Geldaanvragen
We gaan een andere werkwijze aanhouden die we vanaf 1 januari 2021 strikt gaan hanteren maar waar we nu alvast mee beginnen zodat je er aan kunt wennen. Geldaanvragen voor de volgende werkdag kun je telefonisch (tijdens ons spreekuur) of per mail voor 12.30 uur doen.
In het overzichtje hieronder kun je zien wanneer je je geld ontvangt wanneer je aanvraag wordt goedgekeurd. Er worden geen uitzonderingen gemaakt.
Let op: Wanneer je geld voor het weekend nodig hebt dan moet je dit dus uiterlijk donderdags voor 12.30 uur aan vragen.
Geldaanvragen voor de feestdagen ontvangen wij graag minimaal een week van tevoren zodat we er voor kunnen zorgen dat je bij goedkeuring je geld zeker op tijd hebt.
Wanneer je geldaanvraag afgewezen wordt zullen we je dat uiteraard ook laten weten.
Reactietermijn op vragen per email of telefoon
Wanneer je ons mailt of belt krijg je binnen 2 werkdagen een reactie van ons. Dat betekent dat het geen zin heeft om je vraag meerdere malen te mailen of er vaker dan één keer over te bellen, we zullen die mails niet allemaal gaan beantwoorden en wanneer je nogmaals belt
zullen we aangeven dat je binnen 2 dagen reactie krijgt. Stel je vraag op één manier en wacht dan even onze reactie af (ga niet bellen over dezelfde vraag als je al gemaild hebt of omgekeerd).
We krijgen veel mails en telefoontjes per dag, wanneer je dan over dezelfde vraag meerdere keren mailt en/of belt zal het ons alleen maar meer tijd kosten om je een antwoord te geven omdat we dan tijd moeten steken in het lezen van al die mails en het beantwoorden van al die telefoontjes. Juist omdat we je zo snel en goed mogelijk willen helpen vragen we je dus dit niet te doen. Heb je een andere, nieuwe vraag mail die dan in een nieuwe mail (het helpt wanneer je duidelijk in het onderwerp zet waar het over gaat).
Personele bezetting
Per 1 januari gaat Dominique ons verlaten, we bedanken haar voor haar inzet en de prettige samenwerking en wensen haar veel succes en plezier bij haar verdere loopbaan. Jan Willem Zwanikken zal haar per 4 januari 2021 komen vervangen, we heten hem van harte welkom en hopen dat hij zich snel op zijn plek zal voelen bij Zorgkode.
Feestdagen 2020/2021
Op de volgende dagen is Zorgkode gesloten of gelden er aangepaste openingstijden.
2020
Vrijdag 25 december eerste kerstdag
Donderdag 31 december Oudejaarsdag gesloten vanaf 15.00 uur
2021
Vrijdag 1 januari Nieuwjaarsdag
Maandag 5 april tweede paasdag
Dinsdag 27 april Koningsdag
Donderdag 13 mei Hemelvaartsdag
Maandag 24 mei tweede pinksterdag
Back-up bij uitval bewindvoerder (Colette)
Bij uitval van Colette nemen de werknemers van Zorgkode (Alicia, Natascha en per 4 januari Jan Willem) haar taken over. Mocht er sprake zijn van langdurige uitval dan zal bewindvoerder M. Poort (Poort Financiële Dienstverlening te Harderwijk) de medewerkers van Zorgkode hierbij ondersteunen.
Dat was het wat ons betreft voor dit moment.
Blijft over dat we jullie heel fijne feestdagen en alle goeds voor 2021 wensen.
Colette, Alicia, Dominique, Natascha